Varning för Zombie!!

Då var mina 9 veckor på Infektionsavdelningen slut. Jag har haft en jätteintressant praktik och väldigt roligt har jag haft!!! 
Nu i veckan är det skrivarbete som väntas. Har en studieuppgift att skriva som ska in den 14:e, + ett seminarium på fredag att förbereda. 
Mina dagar är nu rätt ointressanta. Schemat på dagen brukar vara detsamma:
  • Gå upp vid 10-tiden.
  • Äta frukost
  • Börja skriva, skriva, skriva...
  • Lunch
  • Skriva, skriva, skriva...
  • Kvällsmat
  • Tv/dator
  • Duscha
  • Sova

Sen börjar nästa dag igen. Och plugg inför tenta ser i princip likadan ut, Det är bara att byta ut "skriva, skriva, skriva" till: "plugga, plugga, plugga". 
Jag kan säga att efter några dagar med detta schema blir man som en sombie. Man går som en robot och gör det man ska. Men sen då man är klar med arbetet eller gjort tentan, DEN känslan är helt underbar och slår nästan allt!!
Jag har inte riktigt kommit in i Zombiestadiet än men det kommer nog inom kort. 

På utbildningsplanen borde det stå en liten varningstext:
OBS! Stor risk för tillfällig zombieutveckling alternativt en totalmööösig hjärna!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0