I ett nytt försök att blogga...

Okej då kör vi! Jag har länge tänkt att börja blogga men det har aldrig blivit av. Eller ja, jag gjorde ett kort försök för ett bra tag sedan men den bloggen dog nästan lika snabbt som den föddes. Så vi gör ett andra försök och jag hoppas och tror att denna gången kommer bli mer lyckad!

Sen är det alltid svårast i början innan man har kommit in i det. Hur ska bloggen se ut? Vad ska jag skriva? Vad ska jag ha för rubriker?
Och det första inlägget, vad ska man skriva där?? Ska man skriva Det här är jag: Namn, ålder, bor, familj, intressen, favoritfärg och mål i livet? Näää känns för tråkigt...

Ska man bara börja skriva om något helt random för att slippa den jobbiga presentationen? "Idag då jag gick på promenad så såg jag ett avbrutet träd och då funderade jag på..." Nää det känns som man skulle gå fram till en främling och börja konversera utan att presentera sig.

Eller så börjar man med att berätta sin roliga och bra tanke bakom sin nya blogg. Men om man inte har en direkt tanke med bloggen så blir det inlägget nog rätt kort: " Hej jag heter Josefin, det här är min blogg där jag hade tänkt att skriva om olika tankar och det som händer i mitt liv" slut på inlägget.

Äsch det är nog bäst att inte tänka för mycket och bara skriva. Så får man se vad det blir för något spännande.
Och nu tycker jag att jag fått ihop ett rätt okej första inlägg.
Nu ska jag äta äpplekräm! Hej svejs!


Kommentarer
Cecilia

Haha! Jag tycker du fick till ett riktigt bra inlägg! Äntligen har du börjat med en blogg!

2011-09-18 @ 20:16:06
URL: http://mylifejapan.blogg.se/
Sara H

Kul att du har blogg, följa dig mer än facebook=) Finns inget bättre än att följa folk man känner i livet när man inte kan träffas<3 Blogga ordentligt!!!

2011-09-18 @ 20:16:27
URL: http://saraholmin.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0