Boken om mig

För dom som inte förstått detta innan så läser jag till sjuksköterska på högskolan i Borås och för tillfället har jag min 9 veckors långa praktik på Infektionsavdelningen på Borås sjukhus. Det är MYCKET roligt och VÄLDIGT intressant. Man får möta många olika människor i olika åldrar, färger och former. 

Då jag var i början av min utbildning (går i termin 4 av 6 nu) så hade jag en förutfattad mening om att jobba med äldre i vården. Tänkte att det är nog väldigt tråkigt och det vill jag inte jobba med då jag är färdig syrra. Men jag kan säga att den uppfattning ändrades fort då jag väl började jobba inom hemtjänsten med just äldre. Det som är så härligt med att jobba med äldre är att de är så tacksamma för den hjälp de får (de flesta av dom ;)). Och just i hemtjänsten är den speciellt på det viset med att jag kanske är den enda som hälsar på dom på hela veckan. Så den lilla studen jag hälsar på kan vara det bästa på hela veckan. 

Många har också mycket intressanta och roliga historier. Vad de har gjort tidigare i livet när de var små, i arbets- och vuxenlivet. Man blir fascinerad över hur mycket de har varit med om. Jag är snart 21 och tycker att jag har varit med om mycket. Tänker då över de som är 80-90 år. De har har en del mycket mera i sin livshistoria. 

Tänker mig själv i den åldern. Tänker mig själv som en liten kort gråhårig mysig tant som vill bjuda på godis. Gör inte en fluga förnär. Vill bli en sådan där härlig tant som man bara tycker är så mysig och härlig som man bara vill krama om!
Jag får nu hjälpa dessa människor som befinner sig där just nu. Och hoppas att jag får tillbaka detta då jag har kommit till 80-90 årsåldern. Men innan jag blir det så har jag förhoppningsvis många år kvar. Boken om mitt liv är påbörjad och redan fylld med många upplevelser, tankar och känslor. Dock kommer den växa och bli tjockare och tjockare. Och då jag har blivit denna korta, gråhåriga mysiga gamla tant så hoppas jag kan läsa upp denna boken och se tillbaka på livet med stolthet. 

Men till dess så ska jag leva livet!! :)




Kommentarer
Mamma

Du är för söt

2011-10-11 @ 19:05:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0