Allmänt tjöt om städning

Idag är det städardag hemma i Kinna där jag nu befinner mig. På fredag så fyller min kära mamma 50 år och då kommer vi att ha kalas. Detta innebär en massa städ och fixa och dona. Alla dessa saker man har tänkt att göra så länge men som aldrig blir av t.ex. sätta upp dom där tavlorna eller som i mitt fall: damma av bokhyllan, blir gjort först nu då 50-årskalas väntas. Och jag kan säga att den bokhyllan har inte blivit dammad på ett bra tag. Kunde rensa bort både det ena och det andra, damm som prylar. 

Det är en hel del som ska förberedas inför kalas. Mat ska inhandlas, hela huset ska städas, fönster ska putsas osv. Är jag glad att det inte är jag som har fulla ansvaret över det hela. Maten inhandlas av päronen, fönsterna putsas av pappa, städningen hjälps vi åt. Dock har jag ett ansvar som bara JAG måste fixa med: Städa mitt rum.
Usch för att städa!! Damm som flyger, papper ligger överallt, vart ska jag slänga detta? Vad ska jag göra av detta?
Och för att inte göra saken bättre så är min näsa känsligt för damm, så då jag ska städa så får jag räkna med att nysa hela tiden. 

Har hört från en hel som säger: "men det är ju faktiskt rätt härligt att nysa". Nja jo det kan jag delvis hålla med om. Känslan av att det först kliar i näsan, vänta ut ett nys och sen bryta ut i ett stort meganys, kan vara rätt härlig. MEN, detta är inte liiiika tillfredsställande om man gör det 7 ggr på raken ca 10 ggr/timme. Hmm... borde nog städa mitt rum oftare...
Nu ska jag fortsätta med städningen!
Hejsan svejsan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0