Vissa dagar går allt på tok

Oj oj oj vad länge sedan det var som jag skrev i bloggen. Har varken haft ork eller motivation att skriva. Men nu är jul och nyår förbi och det dags att ta tagbi bloggen igen :) 

Vissa dagar känns det som allt bara går fel. Allt kan liksom bara bli bättre. Idag har det varit en sån dag. Eller i alla fall i eftermiddag. Idag hade jag mitt sista pass på praktiken och det gick jättebra! Allt flöt liksom på. Och då jag skulle ta 2:a bussen hem (byter buss 1 gång) så kom den precis när jag kom dit. Hade flyyyt!

Men sen hände något... Då jag väl var hemma började saker gå fel. Jag skulle gå och handla. då börjar det snöa och blåsa!! Och utan varken bil eller mat så var jag tvungen att GÅ och handla, i snöovädret. 

Sen var det dags för att laga kvällsmat. Och på menyn stod korvstroganoff med ris. Börjar med att hacka LÖK. Med ACK kom inte fingret mitt i vägen. Jooooo det gjorde den. Skar mig i fingret och AJ vad det gör ont! Och det blöder rätt mycket när man skär sig i fingret. men plåstrade om det rätt snyggt. Sjuksköterskestudent som man är ;)

Sen då jag väl kunde fortsätta med maten. Men grytan jag använde var lite bränd i botten, dock hade jag diskat den så gott jag kunde :P Men då jag hade lagt ner löken och korven så blev de helt bruna och såg lagom smaskigt. Tänkte: jaha nu kommer allt smaka helt bränt (men det gjorde det inte :D).

Och till sist så hade jag hällt upp för mycket ris så skulle hälla tillbaka det i påsen. Och självklart häller jag hälften utanför påsen. JÄTTEBRA! (Y). 

Så nu kan nog allt bara gå bättre. Fast för säkerhetsskull så tror jag att jag tillbringar restan av kvällen framför tv:n. Där kan inte så mycket gå fel ;)

Ha det bra!! Hejsvejs! 



Kommentarer
Hanna

hackar du ditt ris? då förstår jag att du skär dig ;)

2012-01-03 @ 20:56:50
Josefin

Hahahaha! hackade LÖÖÖK menar jag. XD det är precis detta jag menar. Kan inte ens skriva ett blogg inlägg utan att det går fel XD

2012-01-03 @ 21:04:57
URL: http://jami.blogg.se/
cecilia

Du vet väl att du kan redigera ditt inlägg så att du skriver rätt, jag reagerade också på att du skrev hackade ris! Är inte ris lagom litet som det är?

2012-01-03 @ 22:04:20
URL: http://mylifejapan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0