Vetenskaplig teori och metod = Inte min grej...

Nu har skolan kommit igång ordentligt. Den första kursen för terminen heter: Vetenskaplig teori och metod. Jag spyyyyyyr på hela denna kursen. Detta är INTE min grej. Det handlar olika vetenskapliga undersökningar, statistik och artikelgranskningar m.m. 

 
                                               
 
I veckan har vi gått igenom statistik. Fråga mig inte vad för statistik... för det har jag knappt någon aning om själv. Har suttit som ett stort frågetecken hela veckan.

På måndag ska vi ha ett seminarium där vi ska ha granskat 2 artiklar. Som vi sen ska gå igenom på seminariumet. Och detta är inte speciellt roligt det heller. Men men.. Det är bara att ta tag i det...
Imorgon ska jag jobba! Det ska bli skönt och få något annat att tänka på än alla dessa artiklar...

På tal om inget så fick jag en god användning av mina sjuksköterskekunskaper idag i stalllet. Det var en tjej som hade ramlat av en häst och då fick jag rycka in som en räddare i nöden!! Heja mig! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0