Den lilla C-uppsatsen

Oj oj oj... Nu har redan halva sommarlovet gått. Shit vad det går fort! Stormtrivs på jobbet och jag har nu 3 veckor kvar.Känns faktiskt lite sorgligt att sluta. Men sen ska jag vara ledig och det är inte helt fel det heller ;)

Sen i september början plugget igen. Och i höst är det dags för den spännande C-uppsatsen. Eller kanditatuppsatsen som den så fint heter. Det är då detta lilla arbete som ger mig en kandidatexamen och därmed också sjuksköterskeexamen. Examensarbetet är på 15 hp (högskolepoäng). Det innebär att halva nästa termin kommer bestå av uppsatsskrivande. Men det kommer nog att gå vägen :) Bara man har ett ämne som man är intresserad av. Det gör det hela enklare tror jag ;)

Vad ska man då skriva om? Jo ämnet ska ha med sjuksköterskearbete att göra (nej!!! jag som hade tänkt att skriva om målarens upplevelse av att få färg på byxorna!). Hmm... Det gör det hela mycket enkelt att välja ämne... Jag kan i princip skriva om VAD SOM HELST. 

Så just nu sitter jag och försöker klura på något bra att skriva om. Än så länge har jag och kompisen jag ska skriva med kommit fram till att vi ska skriva något om kommunikation.. och akutsjukvård.... eller något sånt.... Hmm..... "Att kommunicera som sjuksköterska i akutsjukvård"?? Öööö njeeeee skulle nog ta 10 år att få ihop ett sånt arbete..

                                             

Jag får nog sitta och klura lite till ;) Ha det bra till vi ses igen!! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0