Bullride, oh yeah!!

I söndags så var hela familjen (minus storasyster) i Borås på en del roliga äventyr. Det var våran present till Mamma som fyllde 50 år i fredags. Det vi roade oss med var: Gokart, Laserdome, 3 kamp och avslutades med bubbelbad och bastu. 3 kampen var:
* Bungyrun vilket betyder att man har ska springa så långt som möjligt med ett gummiband fast i midjan och få så mycket poäng som möjligt.
*Sumobrottning, oerhört roligt! Man hade på sig stooora sumodräckter och man skulle sen brotta ner varandra. Sen var det då min absoluta favvorit: BULLRIDE!! 

För de som inte vet vad Bullride är så innebär det att man ska sitta på en mekanisk tjur som  snurrar och har sig, sen ska man helt enkelt sitta kvar så länge som möjligt.

Misstänkte att detta skulle vara min grej då jag rider en hel del (dock inte på tjurar). Vi fick först prova på var sin gång innan vi skulle köra "på riktigt". Jag satt kvar i 10 sekunder eller något sånt innan jag ramlade av på madrassen. Tillslut var det då det min tur att köra på allvar. Jag förberede mig genom att ta av strumpor och kavla upp byxorna långt upp på låren. Tjuren började köra igång att snurra och vrida och vända på sig, jag satt kvar. 30 sekunder gick och tjuren gick fortare. 60 sekunder!! Ännu fortare!!!!! Tillslut gick det inte mer och jag ramlade av på tiden 1,05 sekund! Är riiiiktigt stollt och lite mallig över detta då de andra fick runt 5-10 sekunder som max. ;)

Har kanske en framtida karriär inom bullride. Dock får jag nog köra på de mekaniska tjurarna ett tag till innan jag går vidare till levande tjurar XD




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0