Till min syster

Jag och Cecilia
Dagens inlägg vill jag tillägna min kära syster Cecilia! Idag så lämnade hon lilla hålan Kinna för att resa iväg till Japan och storstaden Tokyo. Där ska hon bo och plugga japanska. Hon kommer vara iväg i ett år och kommer hem i september 2012. Ett fantastiskt äventyr och något som hon har drömt om. Tror inte att det har gått en dag utan att hon pratat eller nämnt något om Japan: "I Japan finns det..." " En från Japan som jag snackar med sa att...". Kan säga att det blir liiite tjatigt i längden. Men jag är väldigt glad för hennes skull, och att hon nu efter ett års förberedelser äntligen har kommit iväg. 

Men att inte träffa henne på ett helt år kommer bli en prövning. Det längsta vi har varit i från varandra är nog ca 3 månader. Det skilljer 1½ år mellan oss så vi har gjort ALLT tillsammans i princip. Och vi känner varandra utan och innan. Vi har samma fjantiga humor, och vi skrattar åt det som bara hon och jag kan skratta åt! 
Cecilia står mig väldigt nära. Behöver jag någon att prata med ställer hon upp och hon vet precis de rätta orden att säga. 

Men kan jag inte åka och hälsa på henne i Japan? Jaa men shit vad kul och häftigt det hade varit!! MEN, som student har man varken speiellt mycket ledigt eller speciellt mycket pengar... Men skam den som ger sig. Vi får se, kanske blir det en tripp till Tokyo till sommaren...
Dock har jag min livlina för att överleva detta året: SKYPE!!!!!! Tack och lov för Skype!! 

Slutligen vill jag säga några ord till Cecilia:
Tack Cecilia för att du finns! Tack för att du är den bästa systern man någonsin kan ha. Jag önskar dig nu en MYCKET trevlig resa och ett fantastiskt äventyr för livet!! Då du kommer hem väntar jag mig att vi ska rabbla kejsarens nya stil, skicka sms till varandra i även fast vi båda är hemma, småtjäbbla om vem som ska köra eller vem som ska sitta fram i bilen och... OOhhh tssssss
Älskar dig kära Cecilia <3 <3

Besök gärna Cecilias blogg där hon skriver om sin resa i Japan.


Kommentarer
sandija-döv-fotografier

Du kan chans nästa gång! =)

2011-09-25 @ 16:29:44
URL: http://kwieien.blogg.se/
Emma

Spännande att åka till japan och plugga :D

2011-09-25 @ 17:21:05
URL: http://godisflickan.blogspot.com/
Cecilia

Älskar dig också kära syster!!! Underbart fint inlägg du har skrivit!

2011-09-26 @ 09:48:37
URL: http://mylifejapan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0